Free songs
Home / Novinky / Maso, které je zdravé
Maso, které je zdravé

Maso, které je zdravé

Včera jsme si řekli něco o tom, jak jsou některé druhy masa nezdravá a plná chemikálií, které vyvolávají závažná onemocnění. Dnes se podíváme na možné alternativy k masu, které jsou zdraví prospěšné a ještě skvěle chutnají.

První maso, které zmíníme je poněkud netradiční. Jedná se totiž o bizoní maso, které je i u nás již běžně k dostání, přesto nepatří mezi pravidelné suroviny k vaření. Bizon má mnohem méně tučné maso, než třeba hovězí steak a o salámech nemluvě. Kromě toho se bizon krmí výhradně trávou, takže maso je i více zdravější. Takže až příště půjdete na steak nebo hamburger, zkuste se zeptat, zda nemají bizoní maso, které má v sobě až o polovinu méně tuku než klasické hovězí a navíc skvěle chutná.steak Možná někoho překvapí další alternativa k hovězímu nebo jinému červenému masu. Na mysli máme vepřové maso, které v rozumné míře je skvělou náhradou za hovězí maso. Sice není tak zdravé jako kuřecí nebo rybí maso, přesto je to lepší než nic. Pokud si tedy budete dopřávat vepřové maso, pro jistotu odřezejte tučné části a navíc si dejte pozor i na párky nebo salámy z vepřového masa, které též mohou obsahovat látky, vyvolávající rakovinové onemocnění. Takzvané bílé maso je zdravější než červené maso, navíc je málo tučné, je levnější, je chutné a bůh ví co ještě. No tak proč si nedopřát něco tak skvělého jako je například kuřecí maso. Ovšem nic nemůže být na první pohled tak růžové jak se zdá, i kuřecí maso musí projít velmi vysokou tepelnou úpravou pro odstranění nebezpečných parazitů a pokud to s opečením přeženete, děláte si opět zálusk na rakovinu. Poslední co zmíníme, jsou ryby. Ty zdatně konkurují všem druhům masa, které na světě existují. Mnoho ryb obsahuje omega 3 mastné kyseliny, které snižují riziko srdečních onemocnění. U ryb si, ale musíme dát pozor na obsahu rtuti v těle, které nejvíce mají velké ryby jako žralok, tuňák, mečoun a další.

Menší rada na závěr zní. Pokud holdujete masu, měli by jste si dopřávat porci velikou jako vaše pěst. Možná se to zdá málo, ale podle odborníku taková dávka bohatě stačí. Pokud k tomu dodáte velké množství zeleniny a ovoce, máte o skvělé zdraví postaráno.

Scroll To Top